MarketingPilot

Beskrivelse af MarketingPilot

OBS: Denne side opdateres løbende!
Der er kommet lidt flere informationer frem omkring MarketingPilot og deres integration med Microsoft Dynamics CRM.
Det giver os anledning til at kigge lidt nærmere på de forskellige funktioner du kan varetage med MarketingPilot.

Hvis du mangler et lidt dybere indblik i hvad Marketing Automation dækker over kan du læse det i indlægget
Fakta om Marketing Automation

I denne artikel dækker jeg nogle af de spørgsmål, jeg allerede nu får ind og som du måske også sidder inde med?

Til sidst giver jeg dig en hjælpende hånd – så læs hele artiklen, for at finde ud af hvad det er?

Få et indblik i

  • Hvad er MarketingPilot?
  • Hvilke funktioner er med i MarketingPilot?
    • Herunder editions og features
  • Hvor skiller MarketingPilot sig ud?
  • En hjælpende hånd

 

Hvad er MarketingPilot?

Der er en stigende interesse i markedet pt. omkring MarketingPilot. Desværre ved ikke ret mange hvad MarketingPilot er, hvad det indeholder eller om det passer til de behov virksomheden har omkring deres nuværende og fremadrettede marketings behov.

Det skyldes flere ting.

  1. Ikke mange kendte MarketingPilot før Microsoft købte dem og havde derfor ikke indsigt i hvad det var for et system. Og det har været svært at finde, da der blev lukket ned for tilgængelige informationer.
  2. Microsoft selv har ikke fortalt meget om systemet – og de Microsoft konsulenter du er i kontakt med i dag har også punkt 1. som primært problem!
  3. Din virksomhed har måske først nu erkendt i har et behov for at kunne måle effekten af jeres marketings aktiviteter og har derfor ikke været interesseret tidligere. – Læs med fordel denne artikel

 

Kort fortalt er MarketingPilot software, der hjælper marketingafdelingen med at planlægge, styre og udføre kampagner og aktiviteter på tværs af alle berøringsflader i jeres virksomhed.
Systemet har en række forskellige værktøjer, der understøtter en 360 graders vinkel på Marketingafdelingens rolle i virksomheden.

Se Microsoft præsentations video af MarketingPilot:

Se en kort videopræsentation fra Microsoft omkring MarketingPilot.

Hvis du vil se flere videoer, der fortæller om de forskellige områder, du kan arbejde med MarketingPilot, kan du se dem her Marketingpilot – Video fra Microsoft.

 

MarketingPilot har hidtil bestået af to overordnede hovedområder, som hver især indeholder funktioner, der kan tilpasses virksomhedens processer.
Hidtil, da vi mangler at få bekræftet om de har fjernet nogle af disse funktioner i den nye opsætning? Intet tyder på det, men denne artikel opdateres, når vi ved mere.

Hovedområder:

  1. IMM – Integrated Marketing Management platform
  2. AMS – Agency Management System

Dertil har de nogle ekstra add-ons der er tilpasset de to hovedområder.
ASIMO – Ad Sales and Inventory Management Option.
MBO – Media Buying and Planing Option.
Disse to vil jeg ikke beskrive i nærmere detaljer her (kontakt ’For A Fact’ hvis du ønsker en uddybelse).

 

IMM – Integrated Marketing Management

Henvender sig både til B2B og B2C segmentet. Det giver marketingafdelingen mulighed for at styre og strømline marketingsaktiviteter og optimere multi-channel kampagner for både nye leads og eksisterende kunder. IMM giver indsigt i ROI på hver eneste kampagne, der igangsættes.

IMM indeholder følgende funktioner:

  • MRM – Marketing Resource Management
    • MRM dækker over alle de begreber og funktioner der er til stede i en marketing afdeling. Lige fra en tidlig planlægning, opgave- og budgetstyring, kontaktstyring både internt og eksternt, eksekvering af kampagne, kampagneflow, opfølgning, statistik og analyse.
  • Multi-channel Campaign management
  • Campaign Automation
  • Email Marketing
  • Lead Management
  • MPM – Marketing Performance Measurement
  • Digital Asset Management
  • Product/Brand Management
  • Event Management
  • Direct Marketing and Direct Response
  • Advertising
  • Marketing Calenders

Priser, Editions og Features

Der findes 3 forskellige editions af IMM – Integrated Marketing Management, som hver giver adgang til nogle af de ovennævnte funktioner. Der findes en oversigt fra den oprindelige udgave af MarketingPilot.

MarketingPilot Editions &Features

Oprindelig udgave af Editions & Features i IMM til MarketingPilot

Om denne gør sig gældende i den nye opsætning, vides endnu ikke!

De 3 editions er:

  • Standard
  • Professional
  • Enterprise

Priserne er i forhold til antal brugere. Der købes adgang for hver enkelt CRM bruger der skal have adgang til at arbejde med MarketingPilot.

Jeg har fået nogle følere på de nye priser. Vil ikke oplyse dem her før Microsoft melder nogle officielle informationer ud. (Kontakt ’For A Fact’ hvis du vil have en pris indikation)

 

AMS – Agency Management System

AMS er designet til at være et “full service” system til at styre alt fra medie køb, reklamer, event og PR.

Se Microsoft præsentation af AMS – Medie planlægning her for at få en forståelse af hvad det dækker over.

AMS indenholder følgende funktioner:

  • CRM/Business Development
  • Production and Scheduling
  • Client Portal
  • Multi-company, multi-currency accounting
  • Estimation
  • Time slips and time billing
  • Digital Asset Management
  • Multi-channel Management
  • Campaign Automation
  • Email Marketing
  • Lead Management
  • Marketing Performance Measurement
  • Event Management
  • Direct Marketing and Direct Response
  • Media Buying and Planning Option

Editions og Features

Der findes 2 forskellige editions af AMS – Agency Management System, som hver giver adgang til nogle af de ovennævnte funktioner. Der findes en oversigt fra den oprindelige udgave af MarketingPilot.

Agency Editions & Feature MarketingPilot

Agency Editions & Feature i oprindelig udgave af MarketingPilot

Om denne gør sig gældende i den nye opsætning, vides endnu ikke!

De 2 editions er:

  • Professional
  • Enterprise

 

Hvor skiller MarketingPilot sig ud?

Der findes flere forskellige add-ons til Microsoft Dynamics CRM af Marketing systemer. Normalt går disse under betegnelsen Marketing Automation systemer.

Nogle systemer er embedded, mens andre er integreret via API – Det kan der læses mere om her: Fakta om Marketing Automation

Et centralt sted hvor MarketingPilot gør en forskel er det spektrum, det dækker. Med MarketingPilot dækkes 360 grader om ALLE funktioner og arbejdsområder, der er knyttet til en marketingafdeling inkl. Off-line del, print, magasiner m.m.

De andre Marketing Automation systemer dækker kun den digitale del (On-line). Her er der forskel på hvor stor en del der dækkes.

Det er vigtigt at din virksomhed får en indsigt i hvad de forskellige systemer indeholder i forhold til den strategi og de krav, der fremadrettet er til marketingsafdelingen!

 

En hjælpende hånd.

Nu har du fået et indblik i hvad MarketingPilot er og hvilke funktioner du kan arbejde med.

Men hvordan ved du at MarketingPilot er det rette valg for jeres virksomhed?

At vælge et system, som MarketingPilot eller et helt andet er desværre først trin 3 - hvis du vil vide hvad trin 1 og trin 2 er kan du se det her:

En hjælpende hånd Strategi & Rådgivning om Marketing + CRM

Vurdering – For a Fact.

Med kendskabet til MarketingPilot er det et system som henvender sig i den tunge ende af virksomheder – på enterprise niveau.
Det er et solidt analyse værktøj – som tidligere har været for de større virksomheder.

For a Fact opdatere løbende denne side omkring MarketingPilot – så hvis du vil vide om deres integration med Microsoft Dynamics CRM kan du sende en email til For a Fact – så sender vi dig løbende relevante opdateringer og vores vurdering af både priser, licens struktur og en mere generel vurdering af hvem der kan få fordel af at bruge systemet.

 

Hvis du vil læse mere om hvordan MarketingPilot kan hjælpe jeres virksomhed kan du med fordel læse “Ny hverdag for CMO med Microsoft Dynamics CRM

-og hvis du er i tvivl om det giver en bedre ROI kan du læse om hvordan Automatiske emails konvertere 200% bedre! Læs her.

For A Fact præsentation

Hold dig opdateret om Marketing Automation

Email*

 

Marketing Automation systemer til Microsoft Dynamics CRM
Marketo
Pardot - fra ExactTarget
ClickDmensions
MarketingPilot - opkøbt af Microsoft
Silverpop - Coremotives
PowerMailChimp
For a Fact ‡ Telefon 2972 6117 ‡ Mail: Flemming@forafact.dk