Ny hverdag for CMO med Microsoft Dynamics CRM

 

Kravene til Marketing ændre sig i disse år. Der stiles større krav til faktabaseret viden omkring kunderne og nye leads, personlige og relevante kampagner er et must og det forventes alt kan dokumenteres for at sikre de forskellige tiltag giver postive effekter på bundlinjen.

Den evige debat mellem salg og marketing. Hvem bidrager med nye kunder og hvem generere et salg.
Salg har i mange år været ovenpå i den debat, idet salgsafdelingerne for lang tid siden er blevet mødt med krav om dokumentation, pipelinestyring og forventet indtjening.

Ny Hverdag

Igennem et par år har der været en klar og stigen tendens til at den hverdag også har ramt marketingsafdelingerne. Kigger man i diverse rapporter er der en forsat stigning blandt CMO der fortæller om øget krav til dokumentation.

Nye tal fra det danske marked viser den nye tendens. (Kilde: CMO Index 13, Loyalty Group)

  • 75,7% skal fremvise effekten af nye tiltag
  • 20.9% siger at evnen til at dokumentere markedsførings effekten (ROMI – Return on Marketing investment) er blandt de 3 vigtigste mål.
  • 35,1% skal øget profitabiliteten, som en af de 3 vigtigste mål.

Nye krav giver udfordringer.

De nye krav stiller nogle nye udfordringer til CMO og hele marketingsafdelingen.
Kigger man på de virksomheder der i flere år har benyttet sig af Microsoft Dynamics CRM, har CSO haft adgang til data, rapporter, pipeline styring via Salgs modulet i Microsoft Dynamics CRM.

Undersøgelsen (CMO Index 13, Loyalty Group) viser at marketingsafdelingerne har svært ved at leve op til de nye krav.

  • 59,5% oplyser at måling af effekten på marketingsaktiviteter er blandt de 3 største udfordringer.
  • 35,8% har en intensivering af effektmåling blandt de 3 vigtigste interne indsatser for at kunne nå deres mål.

Microsoft Dynamics CRM bygger bro

For de CMO’er der arbejder i en virksomhed, hvor salgsafdelingen benytter sig af Microsoft Dynamics CRM er hjælpen at finde lige rundt om hjørnet.
Microsoft Dynamics CRM bygger bro mellem den data salgs og marketingsafdelingen begge er afhængige af.
Nye muligheder med Marketing Automation er med til at sikre viden om kundeadfærd effektiv kan transformeres til kryds og mersalg.

Marketing Automation er løsningen

Microsoft Dynamics CRM i samarbejde med en Marketing automation løsning, som eksempelvis MarketingPilot, bliver fremadrettet et af de vigtigste værktøjer for marketingsafdelingerne. De øget krav om måling af effekten kan effektiv løses med den rigtige løsning.

De virksomheder der hurtigst sikre at salg og marketingsafdelingen deler data i Microsoft Dynamics CRM får et forspring. Marketing bliver i stand til at kunne dokumentere kundeadfærd og kan fremadrettet levere relevante informationer på hver enkelte kunde og lead, så salgsprocessen bliver mere effektiv og målrettet.

En af årsagerne til at Microsoft har købt og integreret MarketingPilot med Dynamics CRM findes i den udvikling der sker på området.
Ifølge Sirius Decisions forventes det at investeringen i Marketing Automation løsninger stiger med 50% frem mod 2015.

 

Hvis du vil vide mere om MarketingPilot kan du finde det her og er du interesseret i at læse om andre muligheder i Microsoft Dynamics CRM kan du finde dem her.

 

2 Responses to Ny hverdag for CMO med Microsoft Dynamics CRM

Leave a reply

For a Fact ‡ Telefon 2972 6117 ‡ Mail: Flemming@forafact.dk
/** * CLICKDIMENSIONS TRACKING **/
/** * HUBSPOT TRACKING **/