Optimer værdien af jeres Microsoft Dynamics CRM investering

Bruger jeres virksomhed alle funktionerne i Microsoft Dynamics CRM i dag?

Sikkert ikke! – Mange Microsoft Dynamics CRM kunder benytter kun Salgs modulet i systemet i dag. Det til trods for at systemet fra start giver adgang til både et Salgs, Marketing og Case modul.
Læs med her og find ud af hvordan i kan begynde at optimere jeres CRM investering.

Traditionelt setup

Der er en simpel forklaring på hvorfor mange ikke bruger Marketings modulet i Microsoft Dynamics CRM.
Som standard er modulet ikke meget andet end et simpelt planlægningsværktøj. Det kan fortrinsvis bruges til at planlægge kampagner og lave marketingslister på jeres kontakter og Leads. Marketings modulet kan bruges til at eksekvere simple udsendelser, men at få tracking og kampagne respons tilbage i CRM er en manuel og langsommelig proces.

De forskellige enheder er små selvstændige øer af systemer der ikke er sammenkoblet. Det betyder i ikke har opdateret data ét sted, men skal bruge ressource krævende tid på at bearbejde og sikre data er opdateret flere steder.
Endvidere benytter mange sig af Google Analytics hvor informationen som bekendt er anonym og man derfor ikke kan måle og se hvem, men kun hvor mange der besøger ens sider.

Typisk ser jeres løsning sådan ud: 

opdelte-enheder

Måske I allerede har en sammenhæng mellem Microsoft Dynamics CRM og jeres E-mail marketing system? Der har været nogle systemer fremme i nogle år, som har en vis integration med MS CRM. Mange af disse systemer er dog ”rene” E-mail marketing systemer og giver ikke en total mulighed for ”Marketing Automation”

Laver i et seminar eller anden event med tilmelding på jeres hjemmeside – opsamles tilmeldinger ofte i en selvstændig database hvorefter leads og tilmeldte efterfølgende skal oprettes i CRM.

Hvad vil give jer den største værdi i Microsoft Dynamics CRM?

  • Muligheder for i CRM kunne se hvem der besøger jeres hjemmeside?
  • At Marketing kan dokumentere effekten af deres kampagner og levere salgslister til Salgsafdelingen, med de mest interessante Leads og kontakter?
  • Al kommunikation fra Virksomheden er 100% relevant og tilpasset hver enkelt kunde og Lead?
  • Automatiserede processer der sikrer rettidig og relevant kommunikation?

Alle disse punkter m.fl. får jeres virksomhed ved at optimere værdien af jeres Microsoft Dynamics CRM investering!

ms-crm-db

 

Hvor Relevant er jeres kommunikation?

I takt med virksomheden bliver bedre til at samle relevant data og information på jeres kunder og besøgende på hjemmesiden jo mere relevant kan jeres kommunikation blive.
Jo mere relevant, personlig og rettidig jeres kommunikation er jo højere bliver jeres åbningsrater og konverteringsrater.

Med de rigtige systemer integreret sammen med jeres Microsoft Dynamics CRM vil i kunne begynde at følge dette flow i jeres kommunikation. I får et 360grader overblik og sammenhæng mellem jeres data.
Al data bliver automatisk gemt i CRM og i stedet for at bruge tiden på at samle og sikre data er opdateret fra forskellige kanaler kan i fokusere på at analysere data til videre og mere relevant kommunikation.
I kan se hvilke nye Leads der viser størst interesse, således Salgs afdelingen bliver mere effektive i hvem de bruger dyrebare timer på at bearbejde.

7-step-i-flow

Ønsker i nogle af disse muligheder i jeres virksomhed kan i med fordel selv teste hvilke områder i mangler får at optimere jeres Microsoft Dynamics CRM investering.

Læs mere her: Checklist for CRM, E-mail og analytics.

Hold dig opdateret om Marketing Automation

Email*

 

Marketing Automation systemer til Microsoft Dynamics CRM
Marketo
Pardot - fra ExactTarget
ClickDmensions
MarketingPilot - opkøbt af Microsoft
Silverpop - Coremotives
PowerMailChimp
For a Fact ‡ Telefon 2972 6117 ‡ Mail: Flemming@forafact.dk
/** * CLICKDIMENSIONS TRACKING **/
/** * HUBSPOT TRACKING **/