Pardot

Beskrivelse af Pardot

Pardot blev udviklet som et automation værktøj og har blandt andet en integration til Microsoft Dynamics CRM. Siden er de blevet opkøbt at ExactTarget, som i flere år har været en af de helt førende indenfor 360 graders system til 1:1 kommunikation på multiplatforme. ExactTarget har også deres egen integration med Microsoft Dynamics CRM – så hvis du vil vide mere om det specifikt, kan du kontakte For a Fact.
ExactTarget er netop blevet opkøbt af Salesforce – modkandidaten til Microsoft Dynamics CRM – så vi følger spændt udviklingen af Pardot herfra. Vurderingen er at Pardot stadig vil være en aktiv spiller på markedet for Marketing Automation til Microsoft Dynamics CRM.

Vurdering – For a Fact

Pardot er integreret med Microsoft Dynamics CRM via deres API. Du arbejder selvstændigt i Pardot systemet og data er synkroniseret mellem de to systemer. Pardot indeholder alle funktioner til et Marketing Automation værktøj og er et solidt system. Det har størst udbredelse i usa og ikke rigtig kommet ind på det europæiske marked.
Systemet er lidt omstændigt at komme i gang med og der er mange funktioner der kan arbejdes med. Derfor tager det også et stykke tid at komme i gange med det fulde udbytte af systemet. Det skal ikke forveksles med at I ikke hurtigt får udbytte af systemet.

En af de store styrker er klart at de er under paraplyen hos ExactTarget. For a Fact har samarbejdet med ExactTarget igennem de seneste 5 år i et andet setup og har integreret ExactTarget hos flere af landets største virksomheder. Køber man Pardot får man fordelen af ExactTargets store viden indenfor generel 1:1 kommunikation

Licens struktur

Pardot har som standard tre forskellige licens typer – Professionel 1000 usd pr. måned – Enterprise 2000 usd pr. måned og Ultimate til 3000 usd pr. måned.
I kan se alle deres forskellige muligheder her: Pardot Priser (ekstern link)
Kontakt For a Fact for at få en nærmere gennemgang af deres pris struktur.

Danske kunder

Pardot har endnu ingen kunder på det danske marked. Dog har ExactTarget med deres egen integration til Microsoft Dynamics CRM flere store kunder. Kontakt For a Fact for at få nærmere indblik i disse.

Opsummering

Pardot er et avanceret Marketing Automation værktøj. De har en integration med flere forskellige CRM systemer og som sådan ikke specielt kun for Microsoft Dynamics CRM.
Det er et rigtigt spændende system og det indeholder mange væsentlige funktioner der vil kunne løfte niveauet hos de fleste danske CRM kunder.

Hold dig opdateret om Marketing Automation

Email*

 

Marketing Automation systemer til Microsoft Dynamics CRM
Marketo
Pardot - fra ExactTarget
ClickDmensions
MarketingPilot - opkøbt af Microsoft
Silverpop - Coremotives
PowerMailChimp
For a Fact ‡ Telefon 2972 6117 ‡ Mail: Flemming@forafact.dk
/** * CLICKDIMENSIONS TRACKING **/
/** * HUBSPOT TRACKING **/