En kop kaffe og en plan
Vi starter med at definere hvilke udfordringer I har og hvad I gerne vil opnå?
Når vi har den indsigt, kan vi begynde at rådgive jer.
Jeres udfordringer ligger måske et andet sted end i har fokus på?
Mange forsøger forgæves at finde svar på de samme spørgsmål når det drejer sig om marketing sammen med Dynamics 365 og vi har igennem de sidste 10 år løst mange forskellige typer opgaver. Kig på vores referencer hvis du vil se andre vi har hjulpet?
- Er det dagligdags udfordringer I vil have løst skal vi måske starte med at kigge på jeres eksekvering i vores arbejdsmodel.
- Mangler I en strategi og nogle konkrete mål for jeres datadrevet marketing i Dynamics 365, så starter vi et andet sted.
Læste du om skjulte fejl og udfordringer?
Arbejdsmodel.
Den beskriver de 3 hovedområder vi arbejder indenfor.

Modellen viser kun på et overordnet plan hvordan vi arbejder. Kontakt os hvis I vil se hele modellen med underliggende processer.
- Strategi (Læs her om vores services specifik for dette område)
- Eksekvering (Læs her om vores services specifik for dette område)
- Data Analyse (Læs her om vores services specifik for dette område)
I kan nemt starte med få og simple elementer. Vi anbefaler en agil og simpel proces – både for at komme i gang men specielt fordi der i starten er en masse ny læring. Efterhånden som I får mere erfaring med hvilken data der er relevant samt viden om hvordan I får indsigt til at kunne træffe faktabaseret beslutninger, så vil I automatisk få nye ideer og ønsker til de efterfølgende tiltag.
Virksomhedens overordnede strategi og mål for at være datadrevet vil typisk være grundlag for disse og vi opdeler dem i forskellige kategorier og derefter i delopgaver samt enkeltstående opgaver.
Strategi
- De enkelte opgaver samler vi i jeres Work Book. Her vil være beskrevet punkter som:
- Hvilken opgave der er tale om?
- Beskrivelse af udfordringer opgaven er med til at løse?
- KPIer vi vil måle på?
- Hvilke resultater vi forventer at opnå?
- Nedbrydning i delopgaver, en vurdering af delopgavens omfang? (kræver den f.eks. udvikling, programmering, nyt design m.m.), hvem er ansvarlig for delopgaven?
- Tegning i Microsoft Visio af de forskellige steps for at synliggøre sammenhængen.
Læs her om vores services specifik for dette område
Eksekvering
Overstående punkter i jeres Work Book bruger vi som arbejdsdokument under punktet for eksekvering.
- Delopgaver vil beskrive hvad der skal opsættes i jeres marketing system samt hvad der skal gøres/bruges i selve Dynamics 365
- Herefter er det blot at samle og aktivere de forskellige delopgaver.
DIY – DIFM
Do I yourself – Do It For Me.
Husk vi hjælper jer gerne med at få eksekveret jeres opgaver.
Enten træner og underviser vi jer I hvordan I bruger jeres marketing system til at opsætte og håndterer de opgaver I har planlagt, eller vi varetager hele opgaven for jer hvis I ønsker det?
Læs her om vores services specifik for dette område
Dataanalyse
Under strategi i jeres Work Book blev der beskrevet hvilke KPIer I vil måle på samt målet for dem.
I eksekvering har vi sørget for at få opsat de rigtige data felter til indsamling og visning af data. Muligvis dashboards i selve Dynamics 365 eller i Microsoft Power BI.
Nu begynder vi at arbejde med indsigt i jeres data. Én ting er at have adgang til den rigtige data – en anden er at analysere på den og omsætte den til værdifuld indsigt, som I kan træffe faktabaserede beslutninger på baggrund af.
Vi har stor erfaring med at synliggøre data i enten Dynamics 365 eller via Power BI.
Endnu har de fleste danske virksomheder ikke deres egen data analytiker ansat, en som har dedikeret tid til at skabe indsigt i netop jeres data.
Benyt For A Fact som jeres data analytiker og få løbende tilsendt strategiske anbefalinger, som vi er i stand til at levere efter at have analyseret jeres data i forhold til jeres strategiske mål.
3 trin og en samtale
Hvor er dine udfordringer?
Vores kunder har mange forskellige udfordringer – måske jeres er i nogle af disse kategorier?
- Generelt support.
- Specifik funktion/opsætning i vores marketing system. (Kampagne flow, event håndtering, churn og retention m.m.)
- Hvordan kvalificerer vi et lead?
- Vi vil gerne bruge dynamisk indhold.
- Vi mangler ressourcer.
- Hvordan bruger vi data? – hjælp os med få indsigt og skabe resultater.
- Hvordan kan vi optimere og gøre mere? – Vi vil gerne inspireres?
- Vi kender ikke kunderejsen.
- Vi vil gerne arbejde mere strategisk med data marketing.
Klik på “Hvordan kan vi hjælpe dig” for at se hvordan vi hjælper vores kunder.
Hvordan kan vi hjælpe dig?
Vi arbejder med 3 hovedområder: strategi, eksekvering og analyse.
Vores erfaring igennem mere end 10 år viser at det er indenfor disse 3 områder I som virksomhed primært har brug for rådgivning, vejledning og support.
Vi hjælper jer til at få succes med jeres marketingsystem og realiserer potentialet i jeres investering.
- Vi hjælper jer med at drive en datadrevet marketing strategi baseret på data fra Dynamics 365.
- Vi sikrer at strategien implementeres og eksekveres.
- Vi måler og analyserer effekten af jeres marketing tiltag. Vi ser på om I udnytter jeres marketingteknologier og platform optimalt.
- Dertil giver vi relevante indsigtsbaserede anbefalinger til løbende optimering og nye tiltag.
I ved hvad I gerne vil – vores erfaring sikrer, vi får det gjort rigtigt.
Vi guider således, vi hele tiden sikrer at data er tilgængelig og at systemet kan gøre de ting I ønsker.
Klik på “Faktabaseret samtale” for at læse mere.
Faktabaseret samtale
Alt starter med en samtale.
Fortæl os hvordan I arbejder i dag og hvad I gerne vil have hjælp til?
Vi tager udgangspunkt i jer og vi hjælper jer gerne med at få præciseret udfordringerne. Måske er vi et match og måske ikke?
I er velkommen til at spørge en af vores mange kunder. De er typisk mellemstore til store danske virksomheder eller store internationale danske virksomheder – der alle har til fælles, at de benytter Microsoft Dynamics 365 og gerne vil være data drevet i deres marketing. Skriv til os for at få en reference eller læs her hvad nogle af dem udtaler om os.
Vi er de eneste i Danmark som kun arbejder med marketing koblet på Dynamics 365. Det giver både en stor erfaring indenfor området og vores erfaring indenfor mange forskellige brancher kommer jer som kunde til gavn. Vi har løst de fleste typer udfordringer før og kender derfor til Best practice indenfor området.
Udfyld formen til højre –>
Lad os starte med en uforpligtende samtale.
Du er også velkommen til at skrive en mail direkte til Flemming@forafact.dk som er den førende ekspert i Danmark indenfor marketing med Dynamics 365.
Faktabaseret samtale
This post is also available in: English
KONTAKT
FOR A FACT ApS
Gammel Køge Landevej 55
2500 Valby
Tlf.: +45 29 72 61 17
E-mail: Info@Forafact.dk
CVR: 40584943