Del din udfordringer op
Datadrevet marketing kan både være enkelt og samtidig svært at lykkes med. Så når vi spørger ”Hvor er dine udfordringer” er det fordi der er rigtig mange tilgange og problematikker der skal løses og som er afhængige af hinanden.
Hvilke af disse 3 områder er det indenfor?
- Strategi – i forhold til hvad I vil opnå og de mål der er sat?
- Eksekvering – en konkret udfordring i dit daglige arbejde, typisk relateret til jeres marketing system eller samspil med Dynamics 365?
- Dataanalyse – Mangler du indsigt i din data og viden om jeres kampagner m.m. giver de ønskede resultater?
Vi ser ofte de samme udfordringer hos forskellige kunder. Det betyder vi har god erfaring med de bedste løsningsmuligheder og ofte hurtigt kan hjælpe og guide jer på rette vej.
Top 3 udfordringer
Fordi alle vores kunder benytter Dynamics 365 og dertil en marketingløsning, ser vi ofte de samme udfordringer hos forskellige kunder.
- Måling af effekten på marketingsaktiviteter – er den blandt de 3 største udfordringer i din dagligdag?
(Du har meget data som er spredt i Dynamics 365 – hvordan samler vi og måler på data?) - Skal du overfor ledelsen fremvise effekten af marketing kampagner m.m.?
(Du mangler indsigt i data og viden om hvordan du kan vise den) - Hvor kvalificerede er de Leads du afleverer til salg?
(Altså hvor meget data har salg på de leads i skaber?)
Lidt fakta på de 3 udfordringer.
I er ikke alene med dem. Ifølge en dansk undersøgelse fra Loyalty group har 59,5% udfordringer med Måling af effekten på marketingsaktiviteter og 75% siger de skal fremvise effekt af nye tiltag.
MarketingSherpa har i en tidligere undersøgelse vist at 61% sender Leads fra Marketing til Salg uden at kvalificere dem.
Vi oplever rigtig mange kunder ikke har viden om hvordan de udnytter alt den dataindsigt, som ligger spredt i CRM. Dertil kan jeres datamodel i CRM også være en stopklods for at få den rette indsigt. Det kan bl.a. løses ved brug af Power BI.
Hvis jeres tracking er opsat korrekt, kan I effektivt vise hvilke salgs-leads der er kommet ind via hvilke marketing kampagner, hvor de er i deres købsrejse og dermed hvor i jeres salgs-funnel, de befinder sig.
Ved at kigge på jeres historiske data kan I få en indsigt der meget enkelt giver en handlingsplan for at håndtere leads fremadrettet.
Dagligsdags udfordringer
De udfordringer som I støder på i dagligdagen og som måske gør at I ikke lige når at færdiggøre en kampagne til tiden – hvor ofte har I dem?
- Vedkommende der havde ansvaret i vores marketingløsning er her ikke mere – ny kollega skal have hjælp!
- Det kan være en webform hvor data ikke kommer ind i CRM eller at data skal føres videre til andre entiteter. Hvordan gør I lige det?
- Det kan også være en E-mail template hvor layout ikke ser rigtigt ud på en mobilskærm?
- Folk ringer ind og klager over at de ikke er blevet afmeldt! Jeres subscription center skal opdateres men hvordan?
- Automatiske flows – Det burde vi nok begynde at bruge. Hvordan gør vi det?
- [Indsæt jeres egne ….]
Har I ofte flere forskellige dagligdags udfordringer kan det alene skyldes at I mangler en lidt dybere indsigt i mulighederne og en kort opdatering/træning vil kunne løse mange af disse udfordringer.
Skjulte fejl og udfordringer – Har I dem?
Får I en konkret udfordring eller fejl, som at en mail ikke sendes eller en form ikke sender data retur til Dynamics 365? Disse er synlige og I opdager det hurtigt og forsøger at rette dem.
Hvad med de skjulte fejl, som på sigt kan blive jeres største udfordring. Har I dem?
Synlige fejl er ofte ret konkrete og når de er identificeret, kan vi iværksætte en plan for at få dem løst enkelt og hurtigt. De skjulte fejl og udfordringer ser I desværre først senere og i værste fald aldrig.
Hvad er skjulte fejl og udfordringer?
Skjulte fejl er det I ikke ser og ved omkring jeres data. Hvis I har en fast rutine I at udsende nyhedsbreve, tracke adfærd på jeres website og gemme data i Dynamics 365 og data fra disse aldrig analyseres dybere, så har i med sikkerhed skjulte fejl som senere kan føre til større udfordringer.
Hvis I ikke kigger og analyserer data dybere end at kigge på åbnings- og klikrater i jeres nyhedsbreve, om der kommer nok tilmeldinger til et event og alle nye leads sendes igennem samme velkomst flow – så har I ikke indsigt i om I kan opnå bedre resultater eller værre endnu, om det er de rigtige beslutninger i træffer!
I værste fald kan I ende med at kvalificere salgsmuligheder forkert eller for sent og dermed får I ikke realiseret potentialet i jeres investering.
Så kort – skjulte fejl er alt det omkring jeres data I ikke har udfordret, testet og gjort noget anderledes i en periode for at sammenligne resultater. Dette kan føre til udfordringer i resten af jeres virksomhed,
Hvem har dem?
Virksomheder der ikke har lavet en overordnet plan for at arbejde med datadrevet marketing.
Desværre oplever vi ofte at mange virksomheder ikke har taget stilling til konkrete ting som data fra marketing skal være med til at bidrage til eller løse.
Virksomheder der allerede nu har Dynamics 365 integreret med et marketing automation system – men som ikke analyserer data og omsætter deres data til faktabaseret indsigt som de træffer beslutninger på.
Er jeres virksomhed en af dem? Og har I skjulte fejl og udfordringer? Læs her hvordan vi kan hjælpe jer.
Vil du gerne modtage vores nyhedsbrev?
Sundhedstjek
Få en gennemgang af jeres nuværende setup med henblik på at finde strategiske forbedringsmuligheder.
Vi oplever flere kunder har fået igangsat et flow, opsat en webform der trigger en bestemt mail, men som ikke har fået det vedligeholdt eller optimeret i forhold til den dataindsigt der følger med.
Nogle leads ikke bliver konverteret fordi de ikke sendes det rigtige sted hen på websitet eller får sendt e-mail templates med indhold der ikke er aktuelt i forhold til deres interesser? Nogle gange er det blot fordi virksomheden ikke ved hvordan de skal udnytte data til at få indsigt og mere viden om deres leads og kunder.
Flere steder er det opsat ud fra nogle metoder som kunne have været mere effektive eller det kan være små justeringer der giver mulighed for endnu bedre resultater.
Vi kommer med en analyse af dele eller hele jeres opsætning og anbefalinger til eventuelle forbedringer i de forskellige segmenter af jeres salgsfaser. Adresserer tekniske udfordringer og kommer med løsningsforslag til forbedringer og optimering.
Vi har erfaring med hurtigt at kunne aflæse mulighederne ud fra de ting I gerne vil opnå med den opsætning I har lavet – få en status på hvor der kan optimeres!
3 trin og en samtale
Hvor er dine udfordringer?
Vores kunder har mange forskellige udfordringer – måske jeres er i nogle af disse kategorier?
- Generelt support.
- Specifik funktion/opsætning i vores marketing system. (Kampagne flow, event håndtering, churn og retention m.m.)
- Hvordan kvalificerer vi et lead?
- Vi vil gerne bruge dynamisk indhold.
- Vi mangler ressourcer.
- Hvordan bruger vi data? – hjælp os med få indsigt og skabe resultater.
- Hvordan kan vi optimere og gøre mere? – Vi vil gerne inspireres?
- Vi kender ikke kunderejsen.
- Vi vil gerne arbejde mere strategisk med data marketing.
Klik på “Hvordan kan vi hjælpe dig” for at se hvordan vi hjælper vores kunder.
Hvordan kan vi hjælpe dig?
Vi arbejder med 3 hovedområder: strategi, eksekvering og analyse.
Vores erfaring igennem mere end 10 år viser at det er indenfor disse 3 områder I som virksomhed primært har brug for rådgivning, vejledning og support.
Vi hjælper jer til at få succes med jeres marketingsystem og realiserer potentialet i jeres investering.
- Vi hjælper jer med at drive en datadrevet marketing strategi baseret på data fra Dynamics 365.
- Vi sikrer at strategien implementeres og eksekveres.
- Vi måler og analyserer effekten af jeres marketing tiltag. Vi ser på om I udnytter jeres marketingteknologier og platform optimalt.
- Dertil giver vi relevante indsigtsbaserede anbefalinger til løbende optimering og nye tiltag.
I ved hvad I gerne vil – vores erfaring sikrer, vi får det gjort rigtigt.
Vi guider således, vi hele tiden sikrer at data er tilgængelig og at systemet kan gøre de ting I ønsker.
Klik på “Faktabaseret samtale” for at læse mere.
Faktabaseret samtale
Alt starter med en samtale.
Fortæl os hvordan I arbejder i dag og hvad I gerne vil have hjælp til?
Vi tager udgangspunkt i jer og vi hjælper jer gerne med at få præciseret udfordringerne. Måske er vi et match og måske ikke?
I er velkommen til at spørge en af vores mange kunder. De er typisk mellemstore til store danske virksomheder eller store internationale danske virksomheder – der alle har til fælles, at de benytter Microsoft Dynamics 365 og gerne vil være data drevet i deres marketing. Skriv til os for at få en reference eller læs her hvad nogle af dem udtaler om os.
Vi er de eneste i Danmark som kun arbejder med marketing koblet på Dynamics 365. Det giver både en stor erfaring indenfor området og vores erfaring indenfor mange forskellige brancher kommer jer som kunde til gavn. Vi har løst de fleste typer udfordringer før og kender derfor til Best practice indenfor området.
Udfyld formen til højre –>
Lad os starte med en uforpligtende samtale.
Du er også velkommen til at skrive en mail direkte til Flemming@forafact.dk som er den førende ekspert i Danmark indenfor marketing med Dynamics 365.
Faktabaseret samtale
This post is also available in: English
KONTAKT
FOR A FACT ApS
Gammel Køge Landevej 55
2500 Valby
Tlf.: +45 29 72 61 17
E-mail: Info@Forafact.dk
CVR: 40584943