Unblock e-mail adresser
I tilfælde af du ønsker at unblock(-e) en blokeret email adresse, er dette nu muligt via den enkelte excluded email.
Hvorfor bliver emails blokerede?
ClickDimensions blokerer en e-mail adresse hvis udsendelser til adressen, i løbet af en periode på tre måneder, enten; resulterer i én hard bounce eller fire soft bounces.
Så længe e-mail adressen er blokeret, vil adressen konsekvent ikke modtage nogen fremtidige udsendelser.
En beskrivelse af den konkrete årsag til en blokeret e-mail adresse, findes under Email Events på udsendelsen.
Hvordan fungerer unblock?
Blokerede e-mail adresser vises på den enkelte udsendelse, under Email Send > Excluded E-mail:
Førhen var man tvunget til at kontakte ClickDimensions for at få fjernet blokaden på e-mail adresser. Dette er i stedet blevet muligt vha. en unblock knap, direkte i den ekskluderede email.
OBS: Unblock funktionen er kun mulig fra og med CRM version 8.10.
Ved et klik på unblock knappen, åbnes et nyt vindue hvori ClickDimensions angiver en status på årsagen til blokaden.
Er man sikker på email adressen skal være gyldig igen, sættes flueben i feltet: “I confirm this email address is correct and should be unblocked”, hvorefter der klikkes på unblock knappen.
Vær opmærksom på at unblock funktionen kun gælder såfremt den pågældende e-mail adresse ikke bounce(-r) igen, hvorfra adressen blokeres på ny.
Dette vil være en god anledning til at genoverveje hvorvidt adressen skal forblive blokeret eller ej.