+45 29 72 61 17

Dansk

Marketing automation & kunderejser: Triggers, realtidsdata og scale

Marketing automation & kunderejser

Den simple version af din automatisering modenhed

Niveau 1

Manuel kommunikation

Alt sker manuelt. Ingen automatiske kampagner eller flows. E-mails og opfølgninger udsendes enkeltvis.

Niveau 2

Enkle automatiske flows

Nogle processer er automatiseret (fx velkomst eller nyhedsbrevstilmelding). Kampagner kan genbruges, men er stadig statiske.

Niveau 3

Intelligente og adfærdsstyrede flows

Helhedsorienterede kunderejser med automatiske triggere, segmenter og realtidsdata. Kommunikation sker på baggrund af adfærd og livscyklus.

Hvordan ser stadierne i automatisering modnehed ud i detaljer?

Niveau 1: Manuelle og usammen­hængende processer

Automatisering er stort set ikke implementeret. Kommunikation og opfølgning kræver manuelt arbejde, og data bevæger sig ikke automatisk mellem systemer.

Overordnet: Processerne er manuelle og afhænger af personer fremfor systemer. Automatisering ses som teknisk ekstra, ikke strategisk løft.

Niveau 1: Manuelle og usammenhængende processer

Automatisering er stort set ikke implementeret. Kommunikation og opfølgning kræver manuelt arbejde, og data bevæger sig ikke automatisk mellem systemer.

Overordnet: Processerne er manuelle og afhænger af personer fremfor systemer. Automatisering ses som teknisk ekstra, ikke strategisk løft.

Niveau 2: Delvist automatiseret

Virksomheden har sat automatiske flows op for udvalgte processer (typisk nyhedsbrev, velkomst og opfølgning). Der arbejdes med kampagner, men de er stadig primært statiske og ikke dynamisk koblet til adfærd.

Overordnet: Automatisering bruges taktisk og sparer tid – men udnytter ikke data og adfærd strategisk.

Niveau 2: Delvist automatiseret

Virksomheden har sat automatiske flows op for udvalgte processer (typisk nyhedsbrev, velkomst og opfølgning). Der arbejdes med kampagner, men de er stadig primært statiske og ikke dynamisk koblet til adfærd.

Overordnet: Automatisering bruges taktisk og sparer tid – men udnytter ikke data og adfærd strategisk.

Niveau 3: Integreret og adfærdsdrevet automatisering

Automatisering er fuldt implementeret som del af virksomhedens strategi. Kommunikationen styres af data, adfærd og kontekst – på tværs af kanaler og systemer.

Overordnet: Automatisering er en strategisk motor, der leverer 1:1-kommunikation i realtid og styrker hele kunderejsen.

Niveau 3: Integreret og adfærdsdrevet automatisering

Automatisering er fuldt implementeret som del af virksomhedens strategi. Kommunikationen styres af data, adfærd og kontekst – på tværs af kanaler og systemer.

Overordnet: Automatisering er en strategisk motor, der leverer 1:1-kommunikation i realtid og styrker hele kunderejsen.

Har du spørgsmål?

Skriv til os

Jeg accepterer For A Facts persondatapolitik, samt betingelser for behandling af mine personoplysniger.

Har du nogle konkrete spørgsmål? 

Eller vil du høre lidt mere om, hvem vi er, og hvordan vi arbejder med data i Dynamics 365? 

Book et uforpligtende møde med os

Book et møde

Fortæl os, hvad dine udfordringer er.
Vi er her for at hjælpe.

info@forafact.dk

Lad os snakke! Ring til os med det samme – vi glæder os til at tale med dig.

+45 29 72 61 17