+45 29 72 61 17

Dansk

Datadrevet segmentering der øger relevans og konvertering i dine kampagner

Datadrevet segmentering der øger relevans og konvertering i dine kampagner

Den simple version af din Segmentering modenhed

Niveau 1

Alle får det samme

Én samlet modtagerliste. Kommunikation sendes som “one size fits all” uden opdeling.

Niveau 2

Grundlæggende opdelinger

Segmenter er defineret ud fra enkelte kriterier som demografi, køn eller geografi. Der laves simple tilpasninger.

Niveau 3

Datadrevet segmentering

Segmentering er dynamisk og styret af data: adfærd, købshistorik, engagement, livstidsværdi og predictive modeller. Kommunikation sker 1:1 og i realtid.

Hvordan ser stadierne i segmenteringsmodenhed ud i detaljer?

Niveau 1: Simpel og statisk segmentering

Kommunikationen er generel, og alle kontakter behandles ens. Der mangler struktur, datagrundlag og forståelse for forskelle i målgruppen.

Overordnet: Segmentering er fraværende kommunikation sker uden målretning eller indsigt.

Niveau 1: Simpel og statisk segmentering

Kommunikationen er generel, og alle kontakter behandles ens. Der mangler struktur, datagrundlag og forståelse for forskelle i målgruppen.

Overordnet: Segmentering er fraværende kommunikation sker uden målretning eller indsigt.

Niveau 2: Opdelt og brugbar segmentering

Virksomheden har begyndt at opdele kunder i grupper ud fra simple kriterier og arbejder med kampagner, der tilpasses i nogen grad. Data anvendes, men stadig mest manuelt.

Overordnet: Segmentering begynder at skabe værdi, men er stadig statisk og begrænset i præcision.

Niveau 2: Opdelt og brugbar segmentering

Virksomheden har begyndt at opdele kunder i grupper ud fra simple kriterier og arbejder med kampagner, der tilpasses i nogen grad. Data anvendes, men stadig mest manuelt.

Overordnet: Segmentering begynder at skabe værdi, men er stadig statisk og begrænset i præcision.

Niveau 3: Dynamisk og adfærdsstyret segmentering

Segmentering er en central del af marketingstrategien. Virksomheden arbejder med automatiske, realtidsopdaterede segmenter og målretter kommunikationen ud fra kundeadfærd og livscyklus.

Overordnet: Segmentering er fuldt integreret, datadrevet og understøtter hele kunderejsen.

Niveau 3: Dynamisk og adfærdsstyret segmentering

Segmentering er en central del af marketingstrategien. Virksomheden arbejder med automatiske, realtidsopdaterede segmenter og målretter kommunikationen ud fra kundeadfærd og livscyklus.

Overordnet: Segmentering er fuldt integreret, datadrevet og understøtter hele kunderejsen.

Har du spørgsmål?

Skriv til os

Jeg accepterer For A Facts persondatapolitik, samt betingelser for behandling af mine personoplysniger.

Har du nogle konkrete spørgsmål? 

Eller vil du høre lidt mere om, hvem vi er, og hvordan vi arbejder med data i Dynamics 365? 

Book et uforpligtende møde med os

Book et møde

Fortæl os, hvad dine udfordringer er.
Vi er her for at hjælpe.

info@forafact.dk

Lad os snakke! Ring til os med det samme – vi glæder os til at tale med dig.

+45 29 72 61 17