+45 29 72 61 17

Dansk

Ét 360° kundebillede: Struktur, governance og integration af marketingdata

Ét 360° kundebillede

Den simple version af din data modenhed

Niveau 1

Spredt og ustruktureret data

Data findes i siloer uden systematik. Der er ingen fælles kundebase eller styring af datakvalitet.

Niveau 2

Forbundet og brugbar data

De vigtigste systemer deler kundedata, og der arbejdes aktivt med segmenter og samtykker.

Niveau 3

Integreret og datadrevet organisation

Ét samlet kundebillede i realtid. Data anvendes strategisk, automatiseres og danner grundlag for beslutninger og 1:1-kommunikation.

Hvordan ser stadierne i indhold og relevans modnehed ud i detaljer?

Niveau 1: Spredt og reaktiv datahåndtering

Data findes mange steder, er ufuldstændig og bruges primært til manuelle udsendelser eller rapporter. Der er ingen fælles struktur eller ejerskab, og datakvaliteten er lav.

Overordnet: Data eksisterer, men er fragmenteret og utilgængelig. Fokus er på opsamling – ikke anvendelse.

Niveau 1: Spredt og reaktiv datahåndtering

Data findes mange steder, er ufuldstændig og bruges primært til manuelle udsendelser eller rapporter. Der er ingen fælles struktur eller ejerskab, og datakvaliteten er lav.

Overordnet: Data eksisterer, men er fragmenteret og utilgængelig. Fokus er på opsamling – ikke anvendelse.

Niveau 2: Forbundet og anvendelig data

Data begynder at blive en aktiv del af marketing og CRM-arbejdet. Der er etableret integrationer mellem centrale systemer, og datakvalitet prioriteres. Man begynder at bruge data til segmentering og rapportering.

Overordnet: Data anvendes aktivt i marketing, men der mangler overblik, sammenhæng og strategisk anvendelse.

Niveau 2: Forbundet og anvendelig data

Data begynder at blive en aktiv del af marketing og CRM-arbejdet. Der er etableret integrationer mellem centrale systemer, og datakvalitet prioriteres. Man begynder at bruge data til segmentering og rapportering.

Overordnet: Data anvendes aktivt i marketing, men der mangler overblik, sammenhæng og strategisk anvendelse.

Niveau 3: Integreret og datadrevet organisation

Virksomheden har et 360°-kundebillede, hvor data flyder frit mellem systemer. Kvalitet og struktur overvåges løbende, og data bruges til beslutninger, personalisering og automatisering.

Overordnet: Data er en strategisk ressource og driver automatisering, personalisering og forretningsudvikling.

Niveau 3: Integreret og datadrevet organisation

Virksomheden har et 360°-kundebillede, hvor data flyder frit mellem systemer. Kvalitet og struktur overvåges løbende, og data bruges til beslutninger, personalisering og automatisering.

Overordnet: Data er en strategisk ressource og driver automatisering, personalisering og forretningsudvikling.

Har du spørgsmål?

Skriv til os

Jeg accepterer For A Facts persondatapolitik, samt betingelser for behandling af mine personoplysniger.

Har du nogle konkrete spørgsmål? 

Eller vil du høre lidt mere om, hvem vi er, og hvordan vi arbejder med data i Dynamics 365? 

Book et uforpligtende møde med os

Book et møde

Fortæl os, hvad dine udfordringer er.
Vi er her for at hjælpe.

info@forafact.dk

Lad os snakke! Ring til os med det samme – vi glæder os til at tale med dig.

+45 29 72 61 17