Fakta om marketing automation
En ofte fejlantagelse omkring Marketing Automation er, at mange tror, Marketing Automation kun har noget med E-mail Marketing at gøre. En klar fejl! Marketing Automation dækker over et bredere område end E-mail Marketing. Det er et system, hvormed virksomheden kan varetage flere forskellige funktioner, der er relevant i kommunikationen rettet imod kunder og leads. En effektiv måde relevante og personlige budskaber kan leveres er via E-mail. Men for at kunne levere disse har rigtige Marketing Automation systemer indbygget en række andre funktioner, der gør det muligt at opsamle og behandle data omkring kundeadfærd.Der er forskel!
Der er stor forskel på de forskellige systemer der kan integreres med Microsoft Dynamics CRM. Derfor er det også vigtigt at virksomheden bruger tid på at undersøge hvilke behov de har. Nogle systemer er ikke meget andet end en E-mail Marketing add on mens andre har ganske avancerede funktioner – hvoraf nogle måske slet ikke er relevante for virksomheden. Samtidig er der forskel på hvordan de forskellige systemer er integreret med Microsoft Dynamics CRM. Nogle er blot via API hvor data flyttes mellem to systemer og der skal arbejdes i et andet system udover Microsoft Dynamics CRM. Andre er 100% integreret og alt er samlet ét sted (MSCRM)Funktioner med Marketing Automation
Her er samlet nogle af de funktioner de forskellige systemer indeholder:Medie planlægning
Indholdstyring
Ressource fordeling
Budget styring
E-ead score
Nurture programmer
SMS kommunikation
Kampagne styring
Landing sider
Social medie integration
Spørgeskemaer