• Dansk Dansk Dansk da
  • English English English en
Kontakt os: +45 29 72 61 17

Microsoft Dynamics 365

For A Fact
  • Udfordringer?
  • Løsninger!
  • Services
    • Generelle services
    • Strategi
    • Eksekvering
    • Dataanalyse
  • Systemer
    • Systemer generelt
    • ClickDimensions
    • Dynamics 365 Marketing
  • Support
  • Kontakt os
  • Menu Menu

Fakta om Marketing Automation

En ofte fejl antagelse omkring Marketing Automation er at mange tror Marketing Automation kun har noget med Email Marketing at gøre. En klar fejl!

Marketing Automation dækker over et bredere områder end Email Marketing. Det er en system hvormed virksomheden kan varetage flere forskellige funktioner der er relevant i kommunikationen rettet imod kunder og leads.

En effektiv måde relevante og personlige budskaber kan leveres er via Email. Men for at kunne levere disse har rigtige Marketing Automation systemer indbygget en række andre funktioner, der gør det muligt at opsamle og behandle data omkring kundeadfærd.

Der er forskel!

Der er stor forskel på de forskellige systemer der kan integreres med Microsoft Dynamics CRM. (læs om de forskellige systemer her) Derfor er det også vigtigt at virksomheden bruger tid på at undersøge hvilke behov de har. Nogle systemer er ikke meget andet end en Email Marketing add on mens andre har ganske avancerede funktioner – hvoraf nogle måske slet ikke er relevante for virksomheden.

Samtidig er der forskel på hvordan de forskellige systemer er integreret med Microsoft Dynamics CRM.
Nogle er blot via API hvor data flyttes mellem to systemer og der skal arbejdes i et andet system udover Microsoft Dynamics CRM.
Andre er 100% integreret og alt er samlet ét sted (MSCRM)

Funktioner med Marketing Automation.

Her er samlet nogle af de funktioner de forskellige systemer indeholder:

Medie planlægning

Indholdstyring

Ressource fordeling

Budget styring

Email Marketing

Web tracking

Lead score

Nurture programmer

SMS kommunikation

Kampagne styring

Landing sider

Social medie integration

Spørgeskemaer

Data Data og Data

Virksomheden skal lave en strategi omkring data når de overvejer en Marketing Automation løsning.
I får adgang til utrolig meget data! Det kan være svært at holde fokus på hvilket data der er mest relevant.
Systemerne indsamler data på flere forskellige niveauer og det er vigtigt at have en strategi for præcist hvilket data der skal bruges og hvordan det skal bruges. Ellers ender I op med en masse værdifuld data der aldrig bliver udnyttet optimal.

Det kræver at I afsætter de rigtige ressourcer til at analysere på data og hele tiden optimere således jeres kommunikation bliver relevant og rettidig.

Kontakt os for at få hjælp med at analysere på jeres data eller i samarbejde lave vi en strategi for jeres virksomhed.

Seneste indlæg

  • ClickDimensions Academy
  • Gør kunderejsen til omdrejningspunkt for marketing og salg
  • Subscription center
  • Conditional Logic Form
  • Style webform i ClickDimensions

Kategorier

  • ClickDimensions
  • For A Fact
  • Generelt
  • Inspiration
  • Samarbejdspartner

KONTAKT

FOR A FACT ApS
Gammel Køge Landevej 55
2500 Valby
Tlf.: +45 29 72 61 17
E-mail: Info@Forafact.dk
CVR: 40584943

EKSTRA INFO

Om For A Fact
Referencer
Persondatapolitik
Viden og Inspiration
Samarbejdspartnere

TOOLS VI ANBEFALER

LeadsBridge
Leadfeeder
SkillerBee

FØLG MED

For A Fact (LinkedIn)
ClickDimensions Danmark (LinkedIn) 
ClickDimensions UG (Facebook)

 

© 2020 Copyright For A Fact
  • LinkedIn
Scroll to top
Cookie - Vi tracker din adfærd
Som besøgende på dette website har du sikkert en interesse i hvordan du kan bruge datadrevet marketing sammen med Dynamics 365?
Derfor bruger vi cookies så vi kan vise dig hvordan det virker, hvordan du går fra at være anonym til kendt og hvordan indsigt kan analyseres til viden, som I kan træffe faktabaseret beslutninger ud fra.

Udfyld en form på websitet om at kontakte dig - så kan du få indsigt i din egen data og se hvordan det virker.

Klik OK for accept eller ændre under indstillinger.
Cookie indstillingerOK
Læs vores data persondatapolitik
Privacy & Cookies Policy

Introduktion

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning her) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies

For A Fact anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning her.

Du kan slette eller blokere for cookies. Hvis du vælger at slette eller blokere for cookies, vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Nødvendige
Altid slået til

Påkrævede cookies De påkrævede cookies er nødvendige for, at websitet kan levere de ydelser du efterspørger. Disse cookies sættes af websitet og bruges for eksempel til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden. Denne type af cookies slettes automatisk, når du lukker din browser.

Ikke nødvendige

Præference cookies Præference cookies bruges til at huske dine præferencer på websitet, såsom sprog eller valg, der gør navigationen nemmere. Disse cookies sættes af websitet og deres formål er at forbedre brugeroplevelsen på websitet. Præference cookies gemmes på din computer og udløber på en given dato/tidsinterval. Analyse cookies Google Analytics cookies bruges til indsamling af besøgsstatistik. Disse cookies indsamler informationer om din brug af websitet, herunder din IP-adresse. Vil du vide mere om Google Analytics og dine data, så besøg denne Google webside. Markedsføring cookies Facebook: Vi bruger Facebook pixel for bedre at kunne målrette relevant information til besøgende, der har en Facebook-konto. I de fleste webbrowsere kan du styre brugen af cookies gennem browserens indstillinger. Du skal imidlertid være opmærksom på, at det kan påvirke din brugeroplevelse, hvis du reducerer et websites adgang til at placere cookies.