+45 29 72 61 17

IN eller OUT

Er du IN eller OUT?

Enten er jeres potentielle kunder “i markedet” eller “ude af markedet” i forhold til deres overvejelser omkring et “køb”.

Alt efter, hvor de er i kunderejsen og deres overvejelser, kan vi skære det helt ind til benet. Enten er de “i markedet” og på udkig efter en ny løsning, ny service, nyt IT-system, ny leverandør, nyt bureau, nyt et eller andet. Eller også er de ikke på nuværende tidspunkt, og er dermed “ude af markedet”.

Først når behovet ændrer sig fra “ude af markedet” til “i markedet”, vil I komme i betragtning.

Jeres Leads er OUT

Bruger I gated content * til at indsamle Leads?

Udfordringen er, at leads ofte udfylder en webform, selvom de ikke er i markedet. De holder sig blot orienteret, og vil måske læse jeres indhold for at blive inspireret og oplyst.

Det kan være forklaringen på, at de leads, I kontakter, ikke er interesserede. De er, på nuværende tidspunkt, ikke “i markedet”.

 

* Gated Content: at de skal udfylde en webform og afgive f.eks. deres e-mail for at få adgang til informationen – ofte en pdf eller andet.

Hvordan påvirker vi dem, der er “ude af markedet”?

Hvad er det overordnede mål? Målet er, når en person eller virksomhed kommer “i markedet”, at de husker jeres virksomhed, produkter og services. I skal være i deres bevidsthed, som dem de skal snakke med den dag, de kommer “i markedet”.
Vi skal derfor have en strategi for, hvordan I kommer det. Det er blandt andet noget af det For A Fact hjælper jer med.

Oftest taler vi her om “Demand Generation”

Skab opmærksomhed og interesse for jeres produkter og services, så den viden ligger i bevidstheden hos potentielle kunder. Ved at levere værdifuldt og informativt indhold om udfordringer og problemer, samt hvordan I løser dem, uddanner I potentielle kunder, og gør positivt opmærksom på jer selv.

Hos For A Fact laver vi blandt andet indhold om de udfordringer, virksomheder har omkring digitale strategier. Hvordan der skal være samspil mellem IT-systemerne, og den måde de arbejder med leadgenerering, marketingautomation og salgsoptimering, samt hvordan de kan løse det. Vi har specialiseret os i at gøre det for virksomheder, der bruger Microsoft teknologi, Microsoft Office 365, Dynamics 365, Power Apps m.m.

Hvis du vil følge med, så prøv at søge på #ForAFact.
Vi bruger #ForAFact til alt vores branding, og minder konstant vores målgruppe om at huske det hashtag til den dag, de kommer ”I markedet”.

Marketing og salg i samarbejde

Udfordringen er at vide, hvornår et lead flytter sig fra Out til In, og hvilke dataindsigter der signalerer en ændret adfærd.

En anden udfordring er ofte, at der er mere end blot et enkelt lead. Typisk er der flere personer involveret hos kunden, og det er her Account Based Marketing skal i spil.
Marketing og salg skal enkelt kunne samarbejde omkring data og indsigter, og dele viden imellem sig.

Dataindsigt omsat til handlingspunkter

For A Fact rådgiver jer om, hvordan I skaber indsigt til at træffe faktabaserede beslutninger i både marketing- og salgsafdelingen, og hjælper jer med implementering, drift og eksekvering.

Hvordan?

For A Fact har specialiseret sig i virksomheder, der benytter Microsoft teknologi.
I kan læse mere om det her,  men kort bruger I sikkert Outlook, Microsoft Office 365 og Teams. Et CRM-system har I måske ikke på nuværende tidspunkt. Er I en lidt større virksomhed, har I måske allerede Dynamics 365?

Vores rådgivning og leadgenerering skal kunne bruges med de IT-systemer, I allerede bruger i dag, og ofte kan I bruge eksisterende IT-systemer langt mere effektivt, end I gør i dag.

Når I gør det, vil marketingafdelingen kunne bearbejde de leads, som er ”ude af markedet” og salgsafdelingen får bedre salgsemner i deres pipeline med dem som er ”i markedet”.