Hjem | Allround kampagneplanlægning
Får I fuld værdi af data og salgsmuligheder, der oprettes fra jeres marketingkampagner?
Stopper jeres kampagne ved, at data manuelt skal importeres til Dynamics 365, eller mangler I at få opsat automatiske processer, der kan gribe nye salgsmuligheder samt muligheden for at dele indsigt på tværs mellem marketing- og salgsafdelingen?
Vi hjælper jer med at få kampagnerne hele vejen fra ide til eksekvering og opsamling af data, der kan deles og viderebearbejdes.
Tænk på jeres marketingkampagner, og vurder om I har brug for rådgivning/support til ét eller flere af de områder, som er listet i den grå boks.
I ved godt hvad målet er med den enkelte kampagne, men ofte kan det være svært at få opsat de rigtige KPI’er. Ikke fordi, I ikke ved, hvad de skal være, men fordi det faktisk kan være svært at skaffe den rigtige data for at kunne måle en bestemt KPI.
De 8 punkter er alle forskellige elementer, som er med i hver enkelt kampagne.
Typisk har vores kunder udfordringer med disse 3 områder:
Med den rigtige allround planlægning får I frigjort tid fra administrative rutineopgaver, hvor I leder efter information til salgsafdelingen for at sikre, at de når de rigtige mennesker fra kampagnen, til at få muligheden for at fokusere på markedsføring.
Hvad bruger jeres afdeling tid på?
Hvor tit mener salgsafdelingen ikke, at de får værdifuld data og indsigt fra jeres kampagner?
Nogle marketingafdelinger mener, det tager op til 80% af deres tid.
I har et mål med jeres kampagne, og oftest resulterer det i noget data, der skal bearbejdes og omdannes til handlingsparat indsigt for salgsafdelingen. Husk at tænke det ind i jeres kampagneplanlægning.
For A Fact hjælper jer med at tænke kampagnen hele vejen fra idégrundlag i marketingafdelingen til, at salgsafdelingen har et effektivt overblik i deres salgsview i Dynamics 365.
Kig på de kampagner I allerede eksekverer i dag.
Find den seneste kampagne I netop har afsluttet, og kig igen på resultaterne fra kampagnen.
Hvad var målet, og nåede i målet?
Hvis vi spørger salgsafdelingen og sælgerne, hvad siger de så?
Kunne den enkelte sælger kigge i Dynamics 365, finde de mest salgsklare personer og effektivt følge op?
At lave marketingskampagner i en virksomhed der benytter Dynamics 365 er ikke blot at planlægge selve marketingaktiviteterne, udvælge målgruppe og udarbejde en Paid media kampagne.
Det kræver noget særligt at lave marketingaktiviteter, når jeres virksomhed benytter Dynamics 365.
Hvis I har et eksisterende marketingsystem, der er integreret med Dynamics 365, er I nødt til at kigge på de muligheder marketingsystemet har.
Hvilke ressourcer er det lige I skal bruge, når I laver marketing sammen med Dynamics 365?
Læs denne gennemgang for at sikre, I har adgang til de rigtige ressourcer.
For at gøre det enkelt så del jeres marketingkampagne op i de dele, der ligger udenfor Dynamics 365 og de dele, der skal gøres i selve Dynamics 365.
Udenfor Dynamics 365 er de helt gængse overvejelser: hvad er målet, hvornår skal kampagnen aktiveres, hvad er budgettet, og hvad er vores forventninger til resultat? Oversigt på alle aktiviteter som typen af kampagne, hvilke kanaler skal vi bruge, og hvilke formater skal vores materiale udarbejdes i?
Delene i Dynamics 365 er oftest noget med data, systemkendskab og kan være lidt tekniske. Derfor ser vi ofte, at marketingafdelingen ikke har specielt meget fokus på de dele.
Skal kampagnen eksekveres fra Dynamics 365 eller via eksterne platforme? Hvis eksterne, hvordan lander data så i Dynamics 365, hvem ejer data og hvordan er data synligt? Hvem bearbejder data og hvordan oprettes indsigt i forhold til måling af KPI og videre brug af data?
Hvis I skal have succes med marketing i Dynamics 365, er I nødt til at tænke det hele som én enhed og have styr på processer, data og nødvendige ressourcer rundt om hele kampagnen.
Følg derefter denne: Strategi, planlæg, eksekver, analyser, optimer, eksekver, analyser, optimer …
Vi er specialister i allround marketingkampagner i Dynamics 365.
Gammel Køge Landevej 55
2500 Valby
Tlf. +45 29 72 61 17
(mandag til fredag)
CVR: 40584943
2025 Copyright For A Fact